Skip to content

Bid Manager

  • Hybride
    • De Meern

Je leidt het volledige bidproces, schakelt tussen strategie en uitvoering en maakt samen met je team winnende voorstellen voor toonaangevende klanten zoals Defensie en ASML.

Functieomschrijving

Werken aan morgen, met de beste technologie van nu. Werken bij LINKIT gaat om grenzen verleggen. Ontdekken, ontwikkelen, expertise delen en continu zoeken naar verbetering. We combineren lange termijn strategisch denken, diepgaande enterprise-ervaring en een mensgerichte aanpak om klanten te helpen hun bedrijfsprocessen te transformeren en te domineren in hun industrie. Elke dag werken meer dan 1.000 van onze mensen uit 20+ landen aan kritieke technologie bij bedrijven als Defensie, KLM en ASML.

 

Groot genoeg voor impact, klein genoeg om verbonden te blijven

Je voelt snel aan wat een organisatie nodig heeft, schakelt moeiteloos tussen strategie en aanpak, en krijgt energie van samenwerken aan een winnende offerte met een sterk team.

Dit ga jij doen als Bid Manager bij LINKIT

Als Bid Manager ben je verantwoordelijk voor het coördineren en beheren van het proces rond het indienen van een offerte (bid) bij potentiële klanten. LINKIT schrijft zich in voor grote aanbestedingen bij de overheid en focust zich daarnaast ook op projecten bij bedrijven. Jij gaat je bezig houden met het:

  • Coördineren van het bid proces.

  • Analyseren van de aanvraag (RFP/RFI).

  • Samenstellen van het bid team en het vormen van een winnende strategie.

  • Leiden van het bid team voor het opstellen van de offerte.

  • Kosten en risico’s beheren en de kwaliteitscontrole.

  • Eigenaarschap over geavanceerde tooling om het bid-proces te ondersteunen.

  • Verzorgen en indienen van de offerte en eventuele presentatie.

  • Uitvoeren van een in- en externe evaluatie.

  • Ruimte om AI-gedreven bidmanagement verder te ontwikkelen en implementeren.

Vereisten

Dit neem jij mee om impact te maken

  • Een afgeronde bacheloropleiding, bij voorkeur in bedrijfskunde, commerciële economie of vergelijkbare richting.

  • Ervaring in bid- of tendermanagement, of je kent het tenderproces goed vanuit een andere rol.

  • Ervaring met verschillende commerciële trajecten (aanbestedingen en private offertetrajecten) is een pré.

  • Kennis van de IT-markt en begrip van IT-dienstverlening en consultancy.

  • Gedreven om resultaat te boeken en slimme oplossingen te vinden om obstakels in een project te overwinnen.

  • Verder ben je een teamplayer en kan je strategisch complexe aanbestedingen analyseren en een winnende strategie ontwikkelen.

  • Kennis van verschillende aanbestedingsmethoden en systemen is een pré.

 

We beloven je betekenisvol werk met collega’s die bij je passen

We zijn een hechte groep van getalenteerde mensen die samen ons bedrijf opbouwen en runnen. Bij LINKIT bouw je niet alleen aan de toekomst van onze klanten, maar ook aan die van onszelf. Hier maak je deel uit van een prijswinnende bedrijfscultuur. Daarnaast bieden wij:

  • Bruto salaris tot €6000 per maand op basis van een 40-urige werkweek, afhankelijk van je kennis en ervaring.

  • Pensioenopbouw bij Zwitserleven waarbij we 50% van de premie betalen of extra salaris als je kiest om niet deel te nemen.

  • 25 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband.

  • Elektrische leaseauto of mobiliteitsvergoeding.

  • iPhone en de nieuwste Microsoft Surface of Macbook.

  • Een netto maandelijkse thuiswerkvergoeding.

  • Jaarlijkse winstdeling – een traditie die we al 8 jaar trots hooghouden.

  • Een ongelimiteerd trainingsbudget voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.

  • Bijzondere extra’s zoals onze 2-wekelijkse clubdagen, jaarlijkse wintersport, toegang tot een well-being platform, Wendy’s dagelijkse verse lunch ♡ en nog veel meer….

Dit is wat je van ons sollicitatieproces kunt verwachten


Maak kennis met ons team

Ben je benieuwd of deze rol bij je past? We leren je graag kennen in een eerste, vrijblijvende kennismaking. Onze sollicitatieprocedure bestaat uit drie gesprekken, waarin we elkaar goed leren kennen. Wil je eerst wat meer weten over de functie of over de projecten waar je aan bijdraagt? Neem gerust contact op met Siënna via 06-11138452 of sienna.sonnenberg@linkit.nl

of

Hybride
  • De Meern, Utrecht
€ 6.000 per maand
Sales